رنگ پنتون سال 2022، Very Peri است

تعداد بازدید : 2984
رنگ پنتون سال 2022، Very Peri است
5/5 - (4 امتیاز)

همانطور که می دانید کمپانی Pantone، هر سال با توجه به برخی از المان های مهم تاثیر گذار در زندگی انسان ها، یک یا چند رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی می کند. به طور مثال رنگ غیر رسمی سال 2020، سفید مرجانی بود و رنگ رسمی سال 2020 آبی کلاسیک بود. همچنین این کمپانی رنگ سال 2021 را خاکستری خنثی و زرد لیمویی اعلام کرد.

اما رنگ پنتون سال 2022، رنگ بسیار پَری ( که در ترجمه عبارت Peri به این می رسیم که در اساطیر ایرانی، موجودی افسانه ای مافوق بشر که در ابتدا به عنوان شیطان و سپس به عنوان یک پَری خوب یا برازنده معرفی شده است )، می باشد. این رنگ جذاب، کنجکاوی و خلاقیت در سال پیش رو را به تصویر می کشد.

 

پنتون در این باره می گوید :

رنگ Very Peri دارای ویژگی هایی از رنگ های آبی و قرمز و رنگ بنفش – قرمز است که نشان دهنده ی آینده ای رو به جلو می باشد. ما امسال توانستیم بیشتر از سال های قبل از انزوا خارج شویم (به دلیل واکسینه شدن مردم برای کووید 19). ایده های فیزیکی و دیجیتالی ما توانستند به یکدیگر نفوذ کرده و با هم ادغام شوند. ما شاهد پیشرفت های هیجان انگیزی در فناوری بوده ایم که نشان می دهد این دو فضا با هم ترکیب می شوند.

ما شاهد رشد در بحث واقعیت مجازی (Virtual Reality)، فناوری مربوط به بازی ها و همینطور پذیرش پروژه متاورس فیس بوک بوده ایم. رنگ Very Peri پاسخی است به اینکه در حال حاضر کجا هستیم و چگونه می خواهیم در آینده رو به جلو حرکت کنیم.

 

برای اولین بار در تاریخ رنگ سال کمپانی پنتون، آنها یک رنگ جدید ایجاد کردند تا نحوه ارتباط رنگ ها و بیان ایده ها و احساسات را به تصویر بکشند و رنگ Very Peri دقیقا این کار را انجام می دهد.

 

لوری پرسمن، معاون موسسه رنگ پنتون :

رنگ سال پنتون، منعکس کننده آنچه در فرهنگ جهانی در حال رخ دادن است، می باشد و این رنگ نشان می دهد که مردم در سال جدید به دنبال چه چیزی هستند و چقدر می توان برای رسیدن به خواسته های آنها، امیدوار بود.

 

طرح های مبتکرانه و خلاقانه با استفاده از رنگ Very Peri

 

The Pantone color of the year 2022 Very Peri 2

 

نمونه رنگ سال 2022 نمونه رنگ سال 2022
The Pantone color of the year 2022 Very Peri 7 طراحی با رنگ سال 2022
رنگ سال پنتون طراحی جلد با رنگ پنتون 2022

طراحی با رنگ سال

 

 

 

منبع مطلب : The Pantone color of the year 2022: Very Peri نوشته شده 99designs Team ترجمه شده توسط آموزش روشا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *